Monday, 25 January 2010

rasulullah..

0 comments

kisah rasulullah byk mengajar umat islam agr bangkit dan bangun semula,,dr kegagalan dgn keyakinan dan tawakal dr allah y maha satu.....
Mengapa Rasulullah dirindukan atau dicintai? Itu bukan hanya karena Allah SWT membuka hati mereka untuk rindu, tetapi karena akhlak Rasulullah yang menarik kecintaan mereka. Dan akhlak itu adalah Sunnah. Sekiranya kita mencontoh akhlak beliau ini, pasti kitapun akan dicintai oleh banyak manusia. Tentu tidak oleh semua manusia, karena Rasulullah juga tidak dicintai oleh sem ua manusia, tidak dicintai oleh semua sahabat dan tidak dicintai oleh semua makhluk. Tapi sekiranya kita mempraktekkan akhlak Rasulullah itu dalam pergaulannya dengan orang banyak, pasti kitapun akan menjadi manusia, yang dicintai oleh kebanyakan umat manusia.

cinta bersulam noda,,

1 comments
Di malam sepi kusujud menghadap-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Oh Tuhan Yang Esa

Kucemari hidup dengan kesesatan
Membutakan hati yang sering terleka
Terasa jauh diriku dari Tuhan
Dengan godaan syaitan

Kutahu Dialah penerima taubat
Walaupun kusering tinggalkan suruhan
Berilah kesempatan ini untuk berubah

Cintaku dambakan hanya pada-Mu oh Tuhan
Terimalah permintaan dariku hamba yang hina
Kusering berjanji namun sering kumungkiri
Janji yang tak pernah lagi kutepati

Kupasrahkan segala pada-Mu oh Tuhan
Jangan kau palingkan hati ini dari kebenaran
Andai esok nafasku terhenti di sini
Kumohon jauhkan diriku dari azab-M

janjiku ya tuhan,,

1 comments
Semalam ku berjanji
Pada diriku ini & jua kepada diriMu
Daku telah berjanji
Tak akan mengulangi kesilapan kulakukan kelmarin

Tapi hari ini Kau saksikan
Diri ini telah lakukan
Dosa yang kujanji takkan ku ulangi

Rasa seperti telah hilang percaya pada diri
Dan rasa amat malu untuk menghadapMu
Kerna ku sering mungkir janji pada diri sendiri
Oh Tuhanku kuharap keampunan dariMu

Oh Ya Allah,
Telah kurasa seluruh nikmatMu
Umpama istidraj yang menggunung tinggi
Kerna kesilapanku yang sendiri tak mampu
Untuk Iltizam pada taubatku...Oh Tuhan

Oh Tuhan
kuharapkan..Kau ampunkan dosaku
Hulurkanlah padaku maghfirahMu
Ku sedar diri ini hanya hamba yang lemah
Oh Tuhan Kau terimalah taubatk
0 comments
semalam ku berjanji pada diri ku ini,,dan juga kepada dirimu,,dan ku tlh berjanji tkkan

Friday, 22 January 2010

pengalaman ambil lesen 2009-2010

1 comments



mule2 kene ambk ujian komputer dulu sblm ambil lesen L,kene lalui kelas teori selama 6 jam dulu,,br dpt lesen L




lesen L ni lesen belajr memandu,,slps L lesen P.Lesen P adalah percubaan,,L blh diperbaharui selama 3 atau 6 bulan,,





selepas semua orang sudah jalani kursus selama 5 jam,,maka ujian komputer perlu diambil utk langkah yang seterusnya,,,





alhamdulillah aku berjaya lalui semua ni,,dlm peringkat br nak dpt lesen L,,tidak kesah sama ada kereta atau motor,,prosesnya sama shj,,,



Saturday, 16 January 2010

cable car,langkawi,,2009

1 comments


keadaan kabel ketika sedang bergerak di tgh lautan dan dipenuhi dgn hutan hijau di bwhnya,titisan air y ad ini adlh disebabkan keadaan y berkabus tebal,,,sbnrnye kami y ad di dlm kabel tk nmpk ape2 pun diluar melainkan kabus ini,,,


subhanallah,,,hebatnya ciptaannye ,,,seram tk,,duduk dlm kabel,, dgn pemandangan dr kedudukan sangat tinggi ni,,,tk tau la klu kabel ni terhenti dan bergoyang dgn kuat,,sbb kwsn y lapang ni,,angin lagi kencang,,,masyallah,,




keadaan sbelum kabel bergerak,,ke destinasi y tlh ditetapkan,,,4 org shj satu kabel...

study,,,

0 comments

kepada sahabt y masih berada di u atau kolej,,teruskanlah perjuangan anda,,skg musim periksa semakin hampir,,usaha sebaik mungkin,,disamping itu,,berdoa dan bertawakallah kpd-Nya,,insyaallah akn dipermudahkan segala urusan korang semua,,







sikap lah y menjadi asas utama segala tindak tanduk korang,,oleh itu,,berfikir sebelum bertindak,,jgn bertindak dahulu br hendak berfikir,,spt peribahasa ,,sudah terhantuk baru nak terngadah,,pikir2kan lah,,ape y terbaik,,dan mane y tidak baik,,


Monday, 4 January 2010

umat islam

3 comments


umat islam semakin hari semakin merosot keteguhan dan kepercayaan kpd agama dan Allah yang Maha Esa Tuhan Pencipta Alam Semesta ini,,,,,kerana ape??kerana kesedaran umat2 islam zaman kini,,terhadap kasih sayang akn diri dan agamanye tidak dipedulikan lagi,,,cthnye aurat mereka,baik lelaki mahupun perempuan,mereka tidak ada rasa utk memelihara kehormatan diri dan sekaligus imej agama y mereka anuti ini,,,hiburan y mencampurkn antara lelaki dan perempuan juga terlalu byk,spt cendawan tumbuh selepas hujan,,dan juga blh dikategorikan sbg barah y sudah menular,,,keteguhan iman mereka lemah dan tidak kukuh,,kerana itu mereka mudah goyah,,dan mudah terikut dalam arus kelalaian ini,kite doakan agr mereka dpt merubah diri mereka,,,ini juga mengingatkan saya dan anda semua.Renung2kan dan bertindaklah utk megubahnya.Insyallah kekuatan islam akn kembali semula spt di zaman kegemilangan islam dhl,pada zaman Rasulullah s.a.w
\
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...