Tuesday, 28 September 2010

Tag dari aisyah

2 comments
' SALAM AIDILFITRI TAG ! '

 Photobucket

sila jawab ye :)
1) suke makan hidangan ape time raya ?
2) duit raya TERBANYAK dan TERSIKIT yang pernah korang dapat.
3) peristiwa yg paling best/memalukan/tak seronok/sedih yg pernah korang alami ketika raya. ( saje nak share..mcm menarik je tau experience korang ) :)
tag la kepada rakan2 anda semua. selamat hari raya !
maaf zahir n batin

Wednesday, 22 September 2010

Adakah sah solat aku??

8 comments



Bismillahirrahmanirrahim,, selamat malam kepada semua pembaca yang dirahmati sekalian,,
adakah sah solat kita,jika nampak aurat kita ketika solat??
bagaimana pula jika aurat kita terdedah atau ternampak selepas solat??
boleh ke pakai baju yang jarang dan nipis ketika solat walaupun kita sudah pakai telekung?
kalau telekung kita nipis  macam mana pula??

Masa kini, solat hanya sekadar solat, segelintir jemaah yang mendirikan solat tidak menitikberatkan tentang pakaian dalam solat..
adakah pakaian seperti ini boleh dipakai untuk solat?
jika ternampak atau terbuka aurat ketika solat bagaimana??
tidak ramai yang hendak mengambil tahu tentang permasalahan ini..
Jadi ini sedikit info yang hendak dikongsikan bersama pembaca tentang pakaian dalam solat
khususnya wanita..

Saturday, 18 September 2010

Tazkirah pendek

0 comments



Islam itu indah...assalamualaikum..mari dgr mutiara kata ntuk arini..




1. org yg mengenal Allah dgn ilmu adalah sepertiorg yg mengenal gula tanpa merasai kemanisaannnya,dn org yg mengenal Allah dgn hati adlh sepertiorg yg mngenali gula dan merasai kemanisannya.

2. Pengorbanan Ibrahim patut dicontohi,ketaatan Ismail wajar diikuti,kesetiaan Hajar lambang kasih sejati,bersama menghayati erti pengorbana dalam diri.

3......Sesungguhnya lahirnya manusia diiringi AZAN danmatinya manusia diiringi SOLAT,sesungguhnya jarak diantara AZAN dan SOLAT hnyalh IQAMAH..ini menerangkan bahawa jarak diantara kehidupan dan kematian tidaklah jauh yg kita sangkakan..

ISLAM ITU INDAH,INDAHKANLAH LAGI DENGAN KEIMANAN DALAM DIRI..


Cinta itu bagaimana??

2 comments
Cinta??
begitu indah kan...
seperti gula2 kapas...
seperti burung yang girang berterbangan..
seperti orang yang baru mendapat elaun/gaji..
seperti makan ais krim...
betapa nikmatnya tidak terkata..
tapi...siapa tahu yang indah itu
ada kepahitannya dan kesengsaraan juga 
berpunca daripada cinta..
kitalah yang mencorakkan cinta itu..
sama ada untuk kekal seperti pelangi 
atau mahu seperti senja di ufuk timur..
yang suram kelam lalu hilang begitu sahaja..
entah bila pula muncul...






Wednesday, 15 September 2010

Puasa enam

2 comments




Bismillahirrahmannirrahim,,,
Dengan nama Allah yang maha pengasih dan pemurah..
Pembuka bicara,,di pagi raya..
Bagaimana raya puasa anda??
adakah seceria manisnya madu??
atau sepahit pahitnya peria??
atau masam manis rasanya??
Anda sendiri yang tahu hakikat yang sebenar-benarnya..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...