Pages

Friday 30 July 2010

ceritera AKU




salam sejahtera kepada anda semua,,kali ini saiedah hendak berkongsi kisah hidup ini yang baru sahaja merasai alam universiti,,ikuti kisah ini bersama iringan lagu yang terbaru dari devotees,,

pejam celik pejam celik,,,ooo tidak!!!umur ku sudah semakin bertambah,,,tanpa ku sedari,,,aku telah mendapat tawaran ke UKM utk melanjutkan pelajaran ijazah usuluddin dan falsafah...pada pandanganku inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ke alam universiti,,,sebelum ini aku melanjutkan pelajaranku di SAMT hishamuddin,kg jawa klang..di sana aku mengambil STAM<<
setelah hampir setahun aku menuntut ilmu di sana,,dan akhirnya alhamdulillah aku mendapat keputusan yang cemerlang (MUMTAZ)..aku mendapat tawaran ke MESIR<UKM,,tetapi aku telah memilih untuk ke UKM sahaja,,
dan sekarang aku telah menjejakkan kaki di bumi UKM,bangi,,tanpa aku sedari,,dan mengira waktu yang pantas berlalu,,rupa2nya,,sudah sebulan aku berada di sini,,,dalam masa yang sama banyak Assignment yang telah aku dapat seperti rakan2 yang lain juga,,,baru kini aku mengenal erti hidup berdikari,,mencari maklumat yang dikehendaki oleh Pensyarah2 dan Profesor2.,..dan paling utama adalah baru aku mengetahui tentang dunia luar dan isu semasa,,kerana apa??kerana semua assingment aku berkisar tentang fahaman2 yang sekarang ini sering diperkatakan oleh masyarakat,,,contohnya fahaman wahabi,,sekularisme ESQ,,feminisme dan lain2,,,dan yang paling penting sekali,,,baru aku menyedari bahawa AKU ADALAH SEPERtTI KATAK DI BAWAH GELAS KACA..MENGAPA AKU MEMILIH KACA?? kerana aku melihat semua fenomena yang terjadi,,tetapi aku tidak tahu apa2 langsung tentang fenomena yang terjadi,,,Pengalaman yang aku kecapi setakat ini adalah...baru aku tahu,,
Anis Madina Al-hafidzbetapa dahsyatnya fenomena yang berlaku zaman kini,,,dulu aku hanya sekadar mendengar dan melihat.kini aku perlu bersama2 mengetahui apa masalah yang telah terjadi dan perlu memberi sumbangan dalam menanganinya atau pun bersama2 memikirkan penyelesaiain yang terbaik.Fahaman2 yang semakin banyak cabangnya kini,,menyebabkan aku perlu ketahui dan selidiki fahaman itu adalah yang benar atau sebaliknya,,baru kini ku rasai,,,bagaimana rasanya menghadapi situasi2 yang mencabar,,jikalau dulu,,hanya sekadar belajar dan pulang ke rumah,,tetapi kini,,bukan sahaja belajar semata2..tetapi perlu mengetahui isu2 semasa yang terkini,,inilah AKU..BERBEZANYA AKU YANG DULU DAN SEKARANG,,
PENGALAMAN DEMI PENGALAMAN MENGAJAR AKU ERTI BAGAIMANA MENGENDALI HIDUP DAN MENGHADAPI SITUASI2 YANG SEMAKIN MENCABAR HARI INI,,
DAN PALING UTAMA ADALAH,,MOHON PERLINDUNGAN DARI ALLAH S.W.T ADALAH YANG PALING UTAMA,,HANYA DENGAN PERLINDUNGANNYA SAHAJA KITA DAPAT TERSELAMAT DARI APA2 BENCANA DAN MALAPETAKA,,BUKAN ITU SAHAJA MALAH,,KEMAKSIATAN DAN KEMUNGKARAN JUGA..



















Gratisan Musik
























2 comments:

Unknown said...

thniah saiedah
pengalaman mndwasakan kte
brtuah saiedah d bri pluang mndalami 2 sume..gn kn sebaik2nya yea
all da bez dik :)

Kyle Fahkrurazzi said...

Assalamualaikum...

Tahniah atas kejayaan saudari. Blaja mmg satu cabaran...

terjumpa blog ni scara tak sengaja.. lgpun masih lg baru dalam dunia blog nih.. salam ukhwah (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...