Thursday, 7 July 2011

Some Creatures


Assalamualaikum w.b.t.. hai kekawan semua.. kali ini saiedah hendak membawa anda semua menyelam untuk menikmati keindahan ciptaan Allah..macam2 jenis dan bentuk ikan yang dapat kita lihat nanti.. dan terdapat beberapa ragam di dalam nanti..
Bersedia semua.. kita akan berangkat dengan submarine dan pakaian menyelam (scuba diving)..

Submarine


or


or


Tenangkan fikiran, ucapkanlah pujian2 terhadap keindahan dan kebesaran ciptaanNya..
dengan lafaz Bismillahi tawakkaltu 'ala Allah wa la haula wala quata illa billahi 'alliyu al-azdhim
Maka, bermulalah perjalanan kita..


eh.... apa ni?? ni ikan robotic.. 
belum dalam air lagi.. baru kat darat lagi ni..
hehe..=D





Robotic fish 
robot-fish-and-robot-fish-without-scales.jpg
waa..Subhanallah, masyaAllah   kita dapat lihat isi kepalanya..
Puffer Fish
Flying Fish
Ikan hiuu gergaji, Indonesia
Leaf Fish
Army Fish
Keywords: fish yellow arms jules
Army fish
Click to view full size image
 ============== 
Crocodile Donedeal
Keywords: crocodile done deal bag v1nc3nt accessory handles
Crocodile donedeal
eh, ni real ke tk?? ni gambar y di edit..
Click to view full size image
 ============== 
Baby Frog 
Keywords: Baby Frog doctor mundo
baby frog
Cybernetic Lizard
Keywords: cybernetics robot lizard reptile kellie
Cybernetic lizard

Natural Creatures comes...
Lion Fish
Tropical fish
Galapagoss Sea lion
Mandarin fish
trigger Fish
Midshipman fish
Parrot fish
Cute Puffer Fish
Cute Puffer Fish
Saltwater fish
Exotic fish
Balloon fish
Big eyes squirrel Fish
fish kiss....opps.. :D
Oscar fish
Bat fish
alamak....!! .. berjaga2 semua..lari..!!
blurpp 3x....
bersedia semua.. sekarang kita akan melihat ke dalam
Bible island..
shh.. diorang tengah liga piala dekan ni..
pandai betul diorang beriadhah (sukan) kan...=D
smiling fish
Lampreys fish... oppss... seramnya muka dia..
ada misai belah atas..



hag fish.. mmm..macam  belut..
tapi saiznya lebih besar dari belut..kan..
koi fish
betta fish




Dugong


Kuda laut


Fang tooth





Sea Pig (Scotoplanes)
khinzir laut, dia makan rumpai laut..


hidupan holothurians laut dalam






sea pig




sea pig




?? apa ni ?? bertangan dan berkaki..




sotong gergasi.. (octopus)


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Maksud firman Allah: Dan barangsiapa yang berjihad, maka sesungguhnya jihadnya itu adalah untuk dirinya sendiri. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu) dari semesta alam. (AlAnkabuut:6)

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Sesungguhnya Allah tidak segan membuat perumpamaan berupa nyamuk atau yang lebih rendah dari itu. Adapun orang-orang yang beriman, maka mereka yakin bahwa perumpamaan itu benar dari Tuhan mereka, tetapi mereka yang kafir mengatakan: "Apakah maksud Allah menjadikan ini untuk perumpamaan?" Dengan perumpamaan itu banyak orang yang disesatkan Allah, dan dengan perumpamaan itu (pula) banyak orang yang diberiNya petunjuk. Dan tidak ada yang disesatkan Allah kecuali orang-orang yang fasik. (AlBaqarah:26)

Image Hosted by ImageShack.us

dari Abu Zar, ra, dari Nabi saw: "Fikirkanlah mengenai segala makhluk Allah, dan janganlah kamu memikirkan tentang zat Allah, kerana yang demikian menyebabkan kamu binasa (dalam kesesatan)." (Abu al-Sheikh)

Image Hosted by ImageShack.us

Dari Ibn Umar, ra, dari Nabi saw, sabdanya: "Fikirkanlah mengenai segala nikmat Allah dan pemberianNya, dan janganlah kamu memikirkan tentang zat Allah." (Abu al-Sheikh dan al-Tabarani)

Image Hosted by ImageShack.us

Dan bila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: "Sesungguhnya kami orang-orang yang mengadakan perbaikan." (AlBaqarah:11)

Image Hosted by ImageShack.us

Maksud firman Allah: (Luqman berkata): Hai anakku, sesungguhnya jika ada (sesuatu perbuatan) seberat biji sawi, dan berada dalam batu atau di langit atau dalam bumi, niscaya Allah akan mendatangkannya (membalasinya). Sesungguhnya Allah Maha Halus {maksudnya - ilmu Allah itu meliputi segala sesuatu bagaimanapun kecilnya} lagi Maha Mengetahui. (Luqman:16)


Image Hosted by ImageShack.us

Dialah Allah, yang menjadikan segala yang ada di bumi untuk kamu dan Dia berkehendak menuju langit, lalu dijadikanNya tujuh langit. Dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu. (AlBaqarah:29)

Image Hosted by ImageShack.us

Ingatlah ketika TuhanMu berfirman kepada para Malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata: "Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?" Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui." (AlBaqarah:30)

Image Hosted by ImageShack.us

Allah berfirman: "Hai Adam, beritahukanlah kepada mereka nama-nama benda ini." Maka setelah diberitahukannya kepada mereka nama-nama benda itu, Allah berfirman: "Bukankah sudah Ku katakan kepadamu, bahwa sesungguhnya Aku mengetahui rahsia langit dan bumi dan mengetahui apa yang kamu lahirkan dan apa yang kamu sembunyikan?" (AlBaqarah:33)

Image Hosted by ImageShack.us

Maksud firman Allah: Sesungguhnya kehidupan dunia hanyalah permainan dan senda gurau. Dan jika kamu beriman serta bertakwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu dan Dia tidak akan meminta harta-hartamu. (Muhammad:36)

Maksud firman Allah: Dan barangsiapa berpaling dari peringatanKu, maka sesungguhnya baginya penghidupan yang sempit, dan Kami akan menghimpunkannya pada hari kiamat dalam keadaan buta. (Thaahaa:124)

" akhirnya..tamat sudah pengembaraan kita kali ini..
 begitu indahnya ciptaan..
pelbagai bentuk, dan warna yang dijadikan oleh Allah yang Maha Kuasa.."

Allah Maha Besar
Dengan segala keagungan milik-Mu
Allah Maha Besar
Segala puji Untuk-Mu

Bayi yang lahir
Nyawa yang hilang
Setiap insan semua tlah dituliskan
Burung yang terbang
Ikan berenang karena Allah

Tiada satupun tak terencana
Daun yang jatuh dan hujan yang turun
Setiap musibah dan kematian tlah dituliskan

Allah Sang Maha Pencipta
tak satupun kekurangan
Allah yang Maha Besar
Segala puji untuk-Mu
 


"Everything from Allah, Everything will return to Allah.. Everything's are good for you,
Although it's so bad for u, it's still the best for u..Because Allah knows everything.."

Wallahua'lam..

2 comments:

Hans said...

sea pig tu geli lak den
dah macam gamat lak
hehehehe

Racun Serangga Terbaru - Hansect

SaEidah SyamIelah said...

hans:
sea pig...
bila dh pig..
mm memang menggelikan..

bila dh sea,, berair dan lembik..

memang geli.. tapi itulah ciptaan Allah..

Sebaik2 kejadian adalah manusia,,
kerana mempunyai akal

utk kita berfikir,
dan melihat ciptaanNya..

dgn itu dptlah kita melihat sea pig ni..=)

sea pig.. belum tentu dpt tgk kita semua..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...