Tuesday, 5 October 2010

Pecah masuk bilik



Assalamualaikum,,para pembaca sekalian, semoga dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya...kali ini saiedah hendak berkongsi incident yang terjadi pada diri ini,,
di mana perkara ini berlaku secara berulang 2 kali dalam tempoh yang terdekat..
apakah hikmah akan ujian yang didatangkan kepada diriku ini..
aku masih tercari2,, hikmahnya adakah ini salah satu caranya ALLAH hendak menyedarkan 
aku yang kian terleka dan lalai dari mengingatinya??
atau ini adalah salah satu pendekatan tarbiyyah-Nya untuk menguji keteguhan aku??
Hanya engkau sahaja yang mengetahuinya YA RABB..



pelbagai tanda tanya dalam diri yang sedang berlegar2 nie,,
bilikku telah diceroboh sudah 2 kali,,
setelah aku pulang dari kelas pintu bilikku terbuka..
ku sangkakan roomate ku sudah pulang,,
tapi sangkaan aku meleset sama sekali,,
aku takut,,perkara yang tak diingini berlaku kepada kami berdua..
Setakat ini,,tak de ape2 yang berlaku ke atas kami,,malah barang2 kami tidak ade yang hilang,,
tapi aku masih runsing dan musykil memikirkan,,
mengapa bilik kami terbuka??
apa yang hendak dicari??
nak kata ambik barang berharga,,laptop atas katil terang2 ade..
roomate pun same jgk,,,
ya ALLAH,,kau lindungilah kami,,,
selamatkanlah kami dari segala malapetaka,bencana,makhlus halus dan segala perkara yang tak diingini berlaku..
Kau yang maha mengetahui segala sesuatu, 
Kau yang maha berkuasa dan berkehendak ke atas sessiapa yang engkau kehendaki...
Hanya ini yang mampu aku lakukan,,
iaitu solat hajat,,baca ayat kursi dan surah al-baqarah...
Selebihnya aku memohon sepenuhnya pergantungan aku padamu Ya Allah..
Ya zaljalaliwal ikram..

manakala setiap masalah pasti ada jalan keluar,,maka ayat seribu dinar ini,,
adalah jalan keluar kepada segala masalah yang kita hadapi,,
malah ayat seribu dinar ini,, boleh diamalkan untuk dilimpahruahkan rezeki..
Malah terdapat kelebihan2nya yang lain..


Ayat seribu dinar adalah ayat suci al-Quran yang dipetik dari surah Al-Talaaq ayat 2-3 :
Firman Allah SWT yang bermaksud :
{2}……dan sesiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya),
{3} Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.







6 comments:

Hasrol Nizam said...

kena report ni. suruh tuka kunci biik ke..cegah sebelum terjadi pape lebih buruk..

Kazaztan Team said...

semoga tabah dan berhati2 la

Saiedah Syamielah said...

hasrol:
betul tu,,roomate dh report dh,,rasenye kunci tk tukar kot,,
mudh2an tk de ape2..bukan senang nk tukar kunci bilik..

Saiedah Syamielah said...

Kazaztan:
terima kasih ,,,^^ insyaallah..semoga kami sentiasa dalam perlindungan dan pemerhatiannya..

atiqallah said...

iskh nape ye pintu trbkak...??
alhamdulillah klu xde pe, tpi hati2 juge ye, hm mmg ptut brlindung pd ALLAH...Dia mngetahui sgalanya dan brkuasa, "la khauf, ina Allaha ma'an..." ^^

Saiedah Syamielah said...

atikah:
terima kasih k.tikah..tu la memang berdoa sgt2,,mudah2an sentiasa dalam jagaan dan perlindungan sepanjang masa dan waktu.,,tak kira di mana pun berada..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...