Thursday, 30 June 2011

BERSIH





" Anwar sedia batal Bersih Jika PM jamin pilihan raya TELUS "


Sketsa BERSIH :



Headline





TUNTUTAN:
1. Bersihkan senarai undi
2. Mereformasikan undi pos.
3. Gunakan dakwat kekal.
4. Akses media bebas + adil
5. Masa kempen minima 21 hari
6. Kukuhkan institusi awam
7. Hentikan Rasuah 
8. Hentikan politik kotor


" Bersihkan (Jauhkan) diri anda dari segala kejahatan, penipuan, 
penindasan, dan penyelewengan yang memudaratkan diri, 
keluarga, agama dan bangsa.."

4 comments:

Ariffin Khomeini said...

kerajaan mula gelabah bila BERSIH mahu anjur rally

mereka mula ajak BERSIH bawa berbincang

jika mereka ikhlas, kenapa mereka sekat BERSIH jadi pemerhati for Sarawak ELection baru2 ni

I hope BERSIH rally successfully in deliver the message

Anonymous said...

siapa kata perhimpunan bersih tu nak mencetuskan huru hara???
media kan>??
siapa yang kawal media???
kerajaan kan??
jadi kenapa kerajaan menakut nakutkan rakyat dengan kata perhimpunan tu hanya mencetuskN huru hara???
sebab kerajaan takut dengan suara rakyat..
sekarang ni kalau ada perhimpunan kamu tengok siapa yang bertindak ganas??
FRU atau orang yang berhimpun??
FRU tu siapa??polis..
siapa kawal polis???
kamu fikir la sendiri...
kerajaan kata siapa yang pergi perhimpunana tu akan dapat akibatnya..
nampak tak sekarang siapa yang sebenarnya nak mencetuskan huru hara??
heheheh - diana

SaEidah SyamIelah said...

waa bersih (^^,)...

hehe setuju dgn diana...

demokrasi berbeza dgn rusuhan..

demokrasi adalah menuntut keamanan, dn sepanduk2 digunakan..

rusuhan pula, baru macam serangan menentang kerajaan..

memorandum dh buat, rundingan dgn kerajaan pun dh buat,, tp masih tk de respon dr kerajaan..

sebab tu demonstrasi BERSIH di adakan utk menyatakan hasrat rakyat yang inginkan keadilan,,

bukannya nk buat huru-hara dlm negara..

keadilan y dituntut..
diorang dh berbincang dgn SPR..
tp mereka diam..

maka BERSIH jalan terakhir utk
menyatakan hasrat rakyat y mahukan keadilan..

peace no war (^^,)..

SaEidah SyamIelah said...

Ariffin:

semoga semuanya berjalan lancar..
yang benar akan terserlah kebenarannya..

sesungguhnya yang batil itu, tidak akan kekal lama..

Bersama2 berdoa, sesungguhnya Allah sentiasa bersama dgn orang yang benar,,

Kerajaan adalah neutral dn tidak berpihak dimana2..
kerajaan hanya memikirkan kebajikan rakyatnya dn kestabilan politik dn ekonomi negara..

(^^,)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...