Pages

Friday 23 April 2010

KeLiru sangat2...


hari ni..aku telah hadiri taklimat 
yang jais adakan utk kami2 yang hendak ke mesir,,,
dalam taklimat ni,,banyak yang diterangkan
 kepadakami,,syarat2 dan perjanjian kami antara mereka,,
salah satu syarat yang menyebabkan aku berbelah bagi nak ke mesir,,,
adalah,,kos yang kita nak belajar,akan ditetapkan oleh mereka,,
lagi2 tahun ni,,matlamat jais adalah hendak
mencari pakar2 bahasa arab
kerana golongan yang pakar bahasa arab tidak ramai,,
mereka nak kami2 yang mumtaz(A's) dan jayyid jiddan(B's),,
ambik kos bahasa arab(lughah)...
aku rase sedih,,sebab
aku nak kos usuluddin,,
keputusan dari jais bg kos ape kitorang dapat,
,dalam bulan 7,,,
jadi apa patut aku buat sekarang,,-_-'
apakah kelebihan bahasa arab,,berbanding dgn kos usuluddin dan syariah??
sape boleh explain,,aku dalam kekeliruan dan dilema,,
kitorang di beri masa utk confirmkan setuju atau tidak pada 27 april ni,,,

"Ya allah,,kau berilah aku petunjuk dan hidayahMu,
Kau tunjukkanlah kepadaku yang mana terbaik utk ku,,
kau tunjukkanlah aku jalan yang sebenar2nya,,
Kau kelurkanlah aku dari belenggu dan kekeliruan ini 
Ya Allah,,,kau perkenankanlah doa Hambamu ini,,,
hanya engkau Yang Maha Berkuasa
Hanya engkau Yang Maha Mengetahui
atas setiap sesuatu kepada hambanya
yang engkau kehendaki atau pun tidak..."

2 comments:

taufik said...

Ceritakan pngalaman..jd ke ambik lughah?sbb sy b'cdg nk ambik lughah.sy br t'jmp blog ni

SaEidah SyamIelah said...

sejujurnya, cerita ini sudah berlalu hampir 3 tahun.

post ni 2010, skg 2013.
saya skg post graduate UKM.

semasa dilema ni,
saya tetap apply usuluddin,
dan alhamdulillah saya dapat usuluddin,
dan sudah pergi kursus bahasa di KUIS sebelum terbang ke mesir,

tapi saya berhenti separuh jalan
ketika di KUIS, dan saya masuk ke UKM (kos usuluddin juga).

jawapan paling tepat,
saudara boleh tanya lebih lanjut kepada seniorx sekolah y belajar di mesir, y mana ada ambik kos lughah.

boleh tnya pada mereka,
apa subjek y diorang belajar,
dan apa kelebihan y lughah ada
berbanding kos lain.

maaf, ini sahaja yang saya dpt bantu saudara.

semoga dipertemukan jwpannya disebalik kekeliruan y melanda.

innalaha ma'ak.

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...