Pages

Wednesday 21 April 2010

MeSiR...






Hari ini,,sukacita hendak diceritakan kepada anda semua
adalah,,tentang
pencapaian yang aku telah capai setakat ni,,aku 
ingin kongsikannya bersama pembaca semua..
aku adalah pelajar S.A.M (sekolah agama menengah)
selangor,,
selama aku menjadi pelajar s.a.m,,banyak
perkara yang telah aku lalui dan pelajari,,
begitu juga dengan anda semua,,
masing2 mempunyai,,cerita,kisah hidup tersendiri..
motif utama gambar mesir diletakkan dan
 juga logo zakat dipaparkan adalah



aku telah berjaya dan terpilih mendapat biasiswa dari Mais selangor,,untuk 
melanjutkan pelajaran ke Mesir,,
aku adalah Lepasan Stam,,(tingkatan6)
pengajianku di sana selama 4 thn,,
kos yang di apply adalah usuluddin,,
tujuan utama
aku mengambil bidang ini,,
adalah aku ingin
mengetahui asal-usul
agama kita,,
aku ingin menjadi orang yang betul2 memahami
sejarah islam yang sebenarnya,,
dan matlamat Utama
aku adalah,,hendak mencari
agama islam yang sebenar2nya yang di bawa oleh nabi muhd s.a.w
kerana apa aku berkata demikian??
kerana sekarang ni,,
agama islam yang dh disampaikan dan disebarkan
kepada kita telah banyak dicampur adukkan
ajaran islam yang sebenarnya..
banyak fatwa dan hukum2 bercanggah
antara satu sama lain,,
mengapa ia terjadi??
kerana agama yang kita terima itu,,
tidak asli,,persoalannya
macam mana nak cari balik??
oleh itu kita perlu mengkaji semula riwayat2 hidup
ulama2 yang mengeluarkan fatwa,,
bagaimana mereka menuntut ilmu,,
dari mana,,
siapa guru mereka,,
adakah mereka ini tergolong dalam 
golongan yang layak mengeluarkan fatwa dan hukum,,
hadis yang kita terima sekarang ini juga ada
yang meragukan kesahihannya,,
kerana itu kita perlu menuntut ilmu
dan wajib menuntut ilmu ke ats setiap orang muslim,,

"طلب العلم فرضا على كل مسلم "
"Ya Allah kau bawalah kami bersamamu dalam apa jua keadaan,
Ya Allah kau dampingilah kami dalam apa jua keadaan
Kau masukkanlah kami dalam pengikut nabi muhd s.a.w
dan juga ahli baitnya,,
Kau jauhkanlah kami dari nerakaMu dunia(tempat kemungkaran 
dan kemaksiatan) dan akhirat
Ya Allah,,
Kau kurniakanlah kami syurgamu dunia(tempat2 yang diredhai 
dan diberkatinya dan suasana yang baik) dan akhirat"

p/s-segala yang baik datang dari Allah,,dan segala keburukan 
        dan kelemahan yang ade datang dariNya jua yang disandarkan
       kepadaku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...