Saturday, 15 May 2010

cicak!!!



Astaghfirullahalazim,,macam mane benda ni boleh jadi??
kecuaian dan kelalaian dalam pastikan makanan ini tak tersimpan 
dengan rapi,,sanggupkah anda melihatnya??
apatah lagi memakannnya?? atau minta ganti rugi??
first time nampak benda cmni berlaku,,(geli,,nak termuntah nak pengsan semua ade)




Penghinnaan ke atas umat islam



Bagaimana pula dengan situasi ini??
MasyaAllah,,agama kita di hina dan mereka menunjukkan darjat antara agama
mereka hendak menunjukkan agama islam adalah serendah2 darjat..
Mengapa kitamasih  tidak sedar lagi dengan penghinaan yang mereka lakukan terhadap umat islam?
tetapi ketahuilah,,mereka sekarang ini mempengaruhi dan menjajah  kita dengan fikiran
dengan menyogok hiburan2 yang makin melalaikan sekarang ini dan bukannya secara fizikal,,
bila fikiran kita sudah mereka kuasai,,maka mudah bagi mereka melemahkan 
kekuatan umat islam..Kerana rohani dan jiwa kita tidak teguh dan kental 
untuk melawan pengaruh2 yang sedang mereka sebarkan untuk meracuni pemikiran kita. mereka meracuni fikiran kita sehinggan tidak merasa bangga dengan agama yang kita anuti dan tidak merasakan suatu anugerah dari ALLAH 
malah kita lebih suka menyanjung2 dan menyokong tindakan yang dilakukan oleh agama lain seperti konsert besar2an,,sehingga menyebabkan kelalaian dan percampuran antara lelaki dan perempuan dalam suatu majlis.
Bangkitlah wahai umat islam sekalian..Adakah kita hendak membiarkan sahaja?
dimanakah sumbangan kita dalam menegakkan agama islam yang suci ini?

11 comments:

belalang hijau said...

pic yang cicak tue prnh dpt melalui email...mmg x pernah dah beli muffin tue... geli...

pic yg bawah tue mmg x patut...
respect each other!

fara myra said...

hishhh.
cuainye. huhu.kmpem ta beli da. tamao
pisang brbuah dua kali.

hishhh. tgk gmba[penghinaan ke ats umt islam] tuh rse geram sdey pn ade.

QaRaMi HasHim said...

Ya Allah!!
begitulah cara mereka utk mewujudkan pergolakkan antara agama..
kalau org Islam terlebih sket, mesti kecoh satu dunia.. tapi hal2 macam ni, semua buat kejam mata. semoga Allah sahaja yang memberi petunjuk kepada mereka..


ishhhh!!! cicak, gelinya... terus tak berselera tengok makanan.. sepatutnya pengusaha jaga kebersihan penyediaan makanan tu. jangan hanya fikir untung semata mata..

papabear said...

alamak! cicak!
alamak! yahudi!
sama jijik!

kyo_9 said...

ewww..
geli nyer nk makan produk makanan silver bird lagi pas nih -_-"

hmm, setuju gak pandangan saudari ttg isu masalah sosial di kalangan remaja Islam zaman skang.. wayang x abis2 tayang citer cinta dan jiwang.. makin terok plak tuh~ -_-"

Saiedah Syamielah said...

belalang- ye ke,,saiedah dpt dr facebook,,^^, pic ni memberi pengajaran dan kesedaran kepada kita untuk bangkit dan terus menerus perthnkn agama islam kita ini,,

Saiedah Syamielah said...

fara myra- betul tu ..memang beri pengajaran besar kt kita,,bila nk beli makann tu belek betul2,,biar kan lama kita belek makanan tu asalkan betul2 selamat,,^^,

gmbr bwh tu,,mmg kita rasa geram,,jd mulai hari ni,,kita kena tanamkan azam,,,utk bangkit memperjuangkan islam bukan sekadar melihat shj tindakan y mereka lakukan,,

Saiedah Syamielah said...

Qarami hashim- betul tu..^^,

pic tu setuju ngn qarami,,pemerhatian dan penjagaan trhdp makann perlu ditingkatkan utk memastikan produk yang dihasilkan benar2 kualiti dan elok,,

Saiedah Syamielah said...

Papabear- cicak tu memang mencemarkan makanan,,

agama selain islam mereka memang berusaha utk menjatuhkan kita,,
Marilah kita sama2 menjaga nama dan kekuatan islam yang suci ini,,bukan sekadar berkata2,,kerana itu tidak menjaminkan apa2,,kerana tindakan itu lebih baik dr kata2,,

Saiedah Syamielah said...

kyo_9 - mmg geli ^^,

betul tu,,sekarang ni,,banyak aktiviti yang djalankan utk remaja dan belia tidak menerapkan nilai2 pembinaan sahsiah diri dlm konsep islamic,,malah mereka hnya tekankan konsep silaturrahim berpnjgn,,tanpa ada intipati dan nilai islamic yang hndak diserapkan dlm jiwa belia dan remaja skg ni,,kerana pancaroba skg ni memang lebih mencabar dr segi kerohanian,,jika jiwa dan iman tidak mantap maka mudh tewas la diri kita ke arah yang tidak baik,,

Anonymous said...

ttg pic hina tuu..klu kita pk positif balik lah kan....serendah2 darjat islam dia wat,tp kita ttp sujud n sembahNya n setinggi darjat mereka tunjukkan tu,menunnjukkan seangkuhnya dia pada agama dia sndiri...mempamerkan kepandaian tp menelanjangkan kebodohan sendiri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...